Obrażenia
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Obrażenia zadawane w walce zależą od kilku czynników. Poza podstawowymi - czyli ataku napastnika i obrony obrońcy (w przypadku ruchów fizycznych, dla ruchów specjalnych odpowiednio Specjalnego Ataku i Specjalnej Obrony), odporności oraz mocy ruchu - wpływ na zadane obrażenia mają także Przedmioty, Pogoda, Umiejętność Friend Guard, poziom pokemona oraz niewielki czynnik losowy.
Dla ułatwienia obliczeń ostateczny wzór podzielę na kilka fragmentów.
- WSP_LVL = 0,9 + 0,1*LVL + 0,0004*LVL*LVL, gdzie LVL oznacza poziom pokemona atakującego (na 100 poziomie wynosi 14.9)
- WSP_STATYSTYK = 0,27*(A+25) / (O+25), gdzie A to atak napastnika, a O to obrona pokemona otrzymującego obrażenia
- WSP_MOCY = MOC * STAB * MOC_PRZEDMIOTU, gdzie MOC to moc ruchu, STAB - bonus od zgodnego typu między pokemonem a używanym ruchem, a MOC_PRZEDMIOTU to wzmocnienie jakie dają np. Klejnoty lub inne Przedmioty do Trzymania
- WSP_ODPORNOSCI = odporność pokemona broniącego się
- WSP_POGODY - zależny od aktualnej pogody,
- domyślnie 1,
- jeśli pogoda wzmacnia ruch (np. Ostre Słońce dla ruchów ognistych) wynosi 1.5,
- jeśli pogoda osłabia ruch (np. Ostre Słońce dla ruchów wodnych) wynosi 0.5
- WSP_FRIEND_GUARD
- domyślnie 1,
- jeśli jakikolwiek żywy pokemon w drużynie posiada tę umiejętność, to zmienia się na 0.85
Finalny wzór wygląda tak: OBRAZENIA = WSP_MOCY * WSP_STATYSTYK * WSP_LVL * WSP_ODPORNOSCI * WSP_POGODY * WSP_FRIEND_GUARD
Tak wyliczona wartość stanowi średnie obrażenia, jakie mogą zostać wylosowane, natomiast zadane obrażenia w walce będą wahały się od 0.95 do 1.05 tej wartości.